Wednesday, April 21, 2010

FITNAH - MEMFITNAH


DARI BLOG HAMBALI 1BLOGSPOT


Align Center

Tertarik fokus blog ; hambali1blogspot
HENTIKAN FITNAH - MEMFITNAH....

Perlakuan seperti itu bukan hanya wujud dalam
dunia politik ....
selagi ada berbagai-bagai jenis sifat manusia tak kan
pupus sikap seperti itu di dunia sementara ini.
Bila dalam blog saya ..menyatakan pada diri sendiri ; hebat
ada yang menerjah saya dengan sindiran diiringi raut wajah
sambil ketawakan saya..
apakah perkataan hebat itu seolah-olah saya mengaku diri
hebat segalanya ?salah ke saya berkata pada diri saya sendiri
bukan dapat anugerah pun ..piala pun..
masih saya ingat ketika ditukarkan ke skpp pada
2007 ..puas saya merayu untuk ditangguhkan kerana
untuk bersama anak saya yanag belajar di skss1 hingga tamat upsrnya
tiada siapa ynag endahkan saya.
syukurlah anak saya dapat berdikari di sekolah itu.
2007-2008 saya ke tiga sekolah setiap pagi jemput anak pada
waktu yang berbeza..
alhamdulillah kedua-dua nak saya mendapat upsr 5A & pmr 8A
hebatnya pada saya kerana wlaupun tiada yang simpati dengan
rayuan saya saya tetap meneruskan kehidupan
dan tak mati dengan kejian kalian
sebab Allah SWT yng berkuasa bukan kita !!!!
dua tahun di skpp ..saya dapat tahu kawan saya di skpp
dapat bertukar ke skpbb yang jauhnya kurang dari
setengah batu ... dengarnya sebab memudahkan dia
praktikal pengajian OUM nya di skpbb.
dengar2nya nak pohon balik ke skpp semula..
siapalah saya untuk merayu ..
segala perbuatan kata-kata kalian penuh
dengan cercaan..
seringkali saya diminta bermuasabbah diri
apa..perlu saya bertahu@lapor pada kalian hal tu
skrng cuma kalian muhasabbah diri sendiri pula..
sebab status saya semua dalam kehidupan saya keji
cuba renungkan ;
kenapa Tuhan anugerahkan kejayaan kepada anak-anak saya?
kalian mengharapkan yang buruk segalanya dalam
dalam hidup saya.Lupa ke manusia ada kelebihan dan
kekurangan masing-masing..

Kebetulan terjumpa saudara,katanya GPKHEM skmj
dah dinaikan pangkat menjadi GPK1 di sksr awal bulan lalu.
Tahniah !!!

come on ... sekarang saya pula dikatakan mengada-adakan
cerita yang saya menghadap boss2... @ setengah dozen!!
yang terlalu merencanakan perjalanan kehidupan saya dengan
plot hitam kalian..
dunia ni bukan kekal selamanya ...
dulu saya banyak mendiamkan diri
tapi herdikan kalian
menjadikan diri sebegitu..
dengan setengah dozen boleh menyebarkan
kepada seluruh pelusuk duniayang kalian gemari
untuk menaburkan cerita..
jom ..kita sama-sama muhasabbah diri ...



No comments:

Post a Comment