Friday, April 2, 2010

KAK LONG .....


Anak sulung saya ..


tak lama lagi akan balik bercuti dari USM.
Sejak along di USM belum lagi saya ke sana.
Biasanya along balik dengan bas.Kebetulan
along di kampus kejuruteraan di seberang perai
jadi tidaklah jauh dari rumah ayahnya ;Gurun.
Minggu lalu ... terima sms along
" dah lulus ujian memandu "
Along happy sebab janji walidnya
bila dapat lesen memandu
walidnya akan berikan kereta Waja
untuk along gunakan.
Seronok along umur 22tahun dah
dapat kereta ..
Ada beberapa kereta walidnya
lagipun tiga anak-anak saya
darah dagingnya dari waliqnya.
Alhamdulillah ... perbelanjaan along di usm
walidnya turut membantu sedikit sebanyak.


Ada yang pernah menanyakan kepada saya ;
bapa anak-anak awak beri tak wang ?
walaupun sy ' humble'
jangan sangka saya tak tahu
maksud yang tersirat dari pertanyaan tadi ..
maksudnya ;
cukup tak saya menguruskan kehidupan saya
syukur ..dia membantu juga ...
ada nafkah darinya , jika anak-anak perlu
membeli keperluaan dia akan bank in kan.
Tak rugi jika anak-anak mendapat keputusan
UPSR & PMR yang baik.
AIROD majikan waliqnya akan memberikan
sumbangan atas kejayaan anak-anak kakitangannya.

JIKA ANDA TIDAK PERNAH MEMBANTU KEHIDUPAN
SAYA .. PLEASE JANGAN MENYIBUK
MENGAMBIL TAHU SEGALA KEHIDUPAN SAYA ...

ansuran kereta , sewa rumah ke tempat kerja 54km sehari
( amboiii ! buat2 tanya jarak rumah saya ke tempat kerja
yang tersirat kerana nak hitung berapa yang saya
belanjakan untuk fuel .... nak kira perbelanjaan saya ! ),
angah tusyen di bandar 3kali seminggu
( tanya lagi ..itu ini ..
ngapa terlalu prihatin .... ?
sedangkan pelaporan palsu anda tiada rasa simpati !!!)
walidnya bayar yuran tusyen anak saya !!!

Boy di MRSM dah kurus sikit .. katanya dalam
3hari baru makan nasi , setiap petang berjogging
& bermain ragbi.
Angah & Boy k rumah waliqnya
minggu lalu walidnya kan mengerjakan umrah..
Beberapa pakaian saiz baru , kasut ragbi dll
walidnya uruskan ...


JANGAN BERPRASANGKA
SAYA SAHAJA YANG KESEORANGAN TAPI
TIGA ANAK-ANAK SAYA MASIH PUNYA WALID ....
JANGAN BERKATA ANDA MEMBANTU
TAPI REALITINYA TAK DAPAT
SELINDUNGI DENGAN
SEHELAI LALANG .....















No comments:

Post a Comment