Friday, April 23, 2010

HELLOOO




Helloooo ....
dalam seminggu 3 kali pada malam hari saya uruskan
anak kedua saya tusyen di Jalan Sulaiman.
Pagi Jumaat , kelasnya di sebelah pagi.
Petang Jumaat melihat boy di MRSM.
4 kali dalam seminggu kelas tusyennya..

Hellooo .....

Dengar kabar satu dari sedozen
dengan dakyahnya malam hari
calling kawan-kawan mengumpat saya
Tak ada rasa malu pada diri ?
saya dengan tanggungjawab dengan anak2
awak dengan sikap yang tak sudah-sudah
mencerca saya yang tak pernah menganggu hidup kalian
boleh saya bertanya ...
sudah cukup sempurna ke urusan keluarga awak?
Hantar ambil anak saya tusyen pernah saya
minta tolong awak ke ?
Anak saya asma pernah saya minta
bantuan awak ke ?
Selalu saya diminta muhasabbah diri
tak malu ke ......
saya berhempas pulas jalankan
tanggungjawab saya
sesedap mulut masih mengumpat saya !!!!
itu satu dari yang setengah dozen mengumpat
saya di malam hari ....
mengapa sakit hati sangat kepada saya ?
kehidupan saya awak yang uruskan kerrr ?


Helloooo .......

mari kita sama-sama muhasabbah diri...




No comments:

Post a Comment